RIJEČ LOGOPEDA
Našu školu oduvijek pohađaju učenici s manjim ili većim teškoćama u učenju, koji nerijetko imaju neki oblik govornog poremećaja, ali najčešća teškoća s kojom se susrećemo je poremećaj u čitanju, pisanju i razumijevanju pročitanog. Kako su tehnike čitanja, pisanja kao i razumijevanje pročitanog neophodne za učenje i uspješno svladavanje školskog gradiva, njima se najčešće bavimo na logopedskim vježbama.
Našu su školu uvijek vodili ljudi koji su bili svjesni potrebe za individualnom pomoći učenicima, stoga je logoped oduvijek bio prisutan u ovoj školi. U početku su se koristile usluge Centra Suvag, a kasnije je škola dobila odobrenje za vlastitog logopeda. I dok u dječjim vrtićima i školama Hrvatske nije bilo logopeda ili je jedan logoped radio na četiri ili više vrtića, odnosno osnovnih škola, u našoj su školi učenici dobivali stručnu logopedsku pomoć. Na sreću, situacija se promijenila, tako da posljednjih godina upisujemo učenike koji su bili obuhvaćeni logopedskim ili defektološkim tretmanom prije upisa u našu školu.
Možda će se nekome činiti čudnim postojanje logopeda u srednjoj školi, ali nastavak logopedskih vježbi u srednjoj školi je logičan budući da kod naših učenika često dolazi do zaboravljanja naučenog. Zbog toga je neophodan kontinuirani rad ne bi li učenici zadržali zadovoljavajući nivo tehnika čitanja i pisanja koje im pomažu i omogućavaju učenje. Korekcija govornih poremećaja provodi se u manjoj mjeri, uvijek kad je govor toliko oštećen da ometa komunikaciju ili u slučajevima kad učenik sam pokaže želju za poboljšanjem svojeg govora.
Svi novoupisani učenici prolaze testiranje kojim se ispita stanje govora, tehnika čitanja, razumijevanje pročitanog i pisanje. Nakon testiranja odrede se učenici kojima je najpotrebnija pomoć i koji će polaziti vježbe. Učestalost polaženja vježbi određuje se prema potrebi, odnosno prema jačini poremećaja.
Osim vježbi artikulacije, čitanja i pisanja, učenici od logopeda dobivaju i pomoć u učenju, pisanju domaćih zadaća, pripremanja za kontrolne ispite ili usmeno ispitivanje.
Redovit rad i motiviranost učenika često rezultiraju uspjehom u nastavi, što svakako dovodi do poboljšanja slike o sebi koja je nerijetko kod naših učenika loša. Rad logopeda orijentiran je ka zajedničkom doprinosu ukupnog napora svih stručnih djelatnika škole za postizanjem što boljeg uspjeha učenika. Doživljeni uspjeh doprinosi izgrađivanju ličnosti i tako pomaže učenicima i u razdoblju nakon završetka školovanja.
Jadranka Bižić, prof.
:: opširnije ::OBRAZOVANJE | ![]() |
• Ministarstvo znanost... |
• Agencija za odgoj i ... |
• Agencija za strukovn... |
• Društvo za strukovno... |
![]() |
ZA DJELATNIKE | ![]() |
![]() |