Dragi učenici i dragi roditelji,
želim vam se obratiti s par riječi i opisati što kao socijalni pedagog radim u srednjoj školi Centar za odgoj i obrazovanje. Ali reći ću prvo nešto o našoj školi. Školi u koju ste upisali ili ćete tek upisati svoje dijete.
Razmišljala sam nedavno o tome kakva je organizacija rada u školama i pritom mislila da sve škole imaju dobro uređen sustav rada s učenicima, dobru suradnju nastavnika i pedagoške službe škole, a onda sam u nekim slučajnim razgovorima shvatila da to nije baš uvijek tako. I bila sam ponosna, jer sam istovremeno shvatila da u našoj školi svi surađujemo za dobrobit učenika. Razrednici, ostali nastavnici koji predaju učeniku, pedagoška služba na čelu s ravnateljicom, vanjske službe podrške učenicima i još k tome intenzivna suradnja s roditeljima, te sa svih strana pristup koji je usmjeren na učenika i pomoć u rješavanju njegovih problema – taj zamršeni sustav u našoj školi odlično funkcionira i ponosni smo na to. I socijalni pedagog je jedan od kotačića u tom procesu. Osim što sudjelujem u radu timova u kojima prepoznajemo potrebe učenika koji ima problem, održavam individualne razgovore s učenikom tijekom kojih ispitujem rizične čimbenike koji su doveli do problema u ponašanju, a također i zaštitne čimbenike koje možemo iskoristiti u borbi za dobrobit učenika, pokušavam pomoći učeniku da sam odabere najbolji izbor. Zatim vodim radionice s cijelim razredom ili pojedinim učenicima iz više razreda s ciljem pozitivnog utjecaja na nepoželjno ponašanje ili sukobe u grupi. Svakoga dana sam učenicima na raspolaganju i za najmanje probleme kao što su nesretna ljubav, pa sve do onih velikih problema koji iziskuju ozbiljno djelovanje više različitih stručnjaka. Shvaćam da je razdoblje adolescencije doba u kojima naši mladi žele biti odrasli i sami odlučivati o svojem životnom putu, odlučivati sami za sebe i da ne razumiju da bi si nekim odlukama mogli otežati ostvarivanje zamišljene budućnosti, a sve stoga što im nedostaje životnog iskustva kako bi mogli sagledati posljedice. Često puta radije prihvate savjet socijalnog pedagoga/razrednika/defektologa nego svojeg roditelja koji bi im rekao to isto i stoga smo mi, kotačići u procesu odrastanja svakog učenika, jako važni. I važno je što podupiremo roditelje u njihovoj odgovornoj ulozi i što surađujemo s njima u oblikovanju njihove djece kao uspješnih i zadovoljnih odraslih ljudi.
Ponosna sam što sam dio ove škole i što radim baš s ovim učenicima s kojima nije uvijek lako, ali donose radost.
Srdačno,
Vaša socijalna pedagoginja
Maja Postoglu
SOCIJALNI PEDAGOG:
Stručni suradnik socijalni pedagog usko surađuje s pedagogom, ali on nije pedagog, već stručni suradnik edukacijsko-rehabilitacijskog profila.
Poslovi socijalnog pedagoga zaposlenog na radnom mjestu stručnog suradnika su rad s učenicima, rad s roditeljima, rad s učiteljima, rad s ustanovama i organizacijama koje se bave odgojem i zaštitom djece te opći poslovi.
Rad s učenicima obuhvaća sve sociopedagoške intervencije u svrhu prevencije poremećaja u ponašanju, razvoja životnih vještina učenika, otkrivanja djece u pojačanom riziku za razvoj poremećaja u ponašanju, kao i pružanja odgovarajuće skrbi u školi ili upućivanjem na izvore pomoći izvan škole. Rad s roditeljima uključuje preventivne aktivnosti s roditeljima u cilju pomoći i zaštite njihove djece te pomoć u izboru pedagoških postupanja primjerenih potencijalima roditelja i djeteta.
Stoga se slobodno obratite socijalnom pedagogu ako osjetite potrebu za podrškom u bilo kojem segmentu svog odrastanja, a ako ste roditelj, u odrastanju svojeg djeteta. Za zdravi razvoj životnih vještina djeteta potrebna je dobra suradnja stručnjaka i roditelja djece u riziku. Počnimo već danas!
OBRAZOVANJE | ![]() |
• Ministarstvo znanost... |
• Agencija za odgoj i ... |
• Agencija za strukovn... |
• Društvo za strukovno... |
![]() |
ZA DJELATNIKE | ![]() |
![]() |